pictures of the living

the world potrayed in words. poetry. short stories.

Thursday, April 28, 2005

Bukan Kau, Tapi Aku...

Bukan kau, tapi aku
Yang mengguris
Kisah luka ini
yang mencoret
tinta merah berdarah

Bukan kau, tapi aku
yang cuba untuk
lari dari realiti
lalu mengusik fantasi
dengan mimpi

Bukan kau, tapi aku
yang membina
arca duka
hati hati yang terpaut
kini merana

Aku lah yang nista
Aku lah yang noda
Aku
Hanya aku

Kau umpama marmar putih
Manikam bersinar
Tiada cela
Kau murni

Bukan kau, tapi aku
Yang meroboh
istana ini
tinggal bingkisan
hati yang sepi

Bukan kau, tapi aku
Damailah

1 Comments:

  • At Fri Jul 01, 06:03:00 PM, Blogger Queens City said…

    Bukan kau
    Tapi aku
    yang mengharapkan
    camar pulang
    ke lautan sepi

    Bukan kau
    Tapi aku
    yang dangkal
    dalam menghalusi
    erti hidup
    yang sebenar...

    p/s- bukan kau...tapi aku yang masih belum memahami cara-cara menghadapi hati yang sentiasa kebuntuan...hehehehe

     

Post a Comment

<< Home